نوشیدن تا چهار فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و فشار خون را کاهش دهد

27 نوامبر 2019- یک مطالعه ی جدید ادعا کرده است که قهوه می تواند شانس ابتلا به دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا و حتی بیماری قلبی را کاهش دهد.

طبق تحقیقات جدید، نوشیدن تا چهار فنجان قهوه در روز می تواند احتمال ابتلا به فشار خون بالا و دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.دانشمندان دریافتند که حتی نوشیدن قهوه ی بدون کافئین هنوز هم می تواند فوایدی برای سلامت افراد داشته باشد.

محققان دانشگاه های Navarre اسپانیا و Catania در ایتالیا ارتباطی را بین مصرف قهوه و سندرم متابولیک کشف کردند.

سندرم متابولیک یا MetS ترکیبی از دیابت، فشار خون بالا و چاقی است که خطر بروز مشکلات قلبی عروقی، حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. این مطالعات حاکی از آن است که نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه در روز، در مقایسه با مصرف هیچ یا کمتر از دو فنجان قهوه در 24 ساعت، می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در حدود 25 درصد کاهش دهد.

در این مطالعه هزاران مورد دیابت تازه تشخیص داده شده از هشت کشور مختلف مورد بررسی قرار گرفت و ارتباط مثبت آماری معنی داری بین نوشیدن قهوه و خطر بعدی ابتلا به دیابت نوع 2 تایید شد.

دانشمندان ادعا کردند كه هر فنجان قهوه ی اضافی، - حداكثر شش تا هشت فنجان در روز-، با 5 تا 10 درصد خطر كمتر ابتلا به این بیماری ارتباط دارد.

دکتر Giuseppe Grosso استادیار دانشگاه کاتانیا مقالات علمی خود و مطالعات لهستانی و ایتالیایی را در مورد مصرف قهوه و ارتباط آن با سندرم متابولیک را مرور کرد.

تحقیقات او نشان می دهد كه پلی فنول های موجود در قهوه که مملو از آنتی اکسیدان ها هستند، به ویژه "اسیدهای فنولیك و فلاونوئیدها"، ممكن است در جلوگیری از سندرم متابولیك، نقش داشته باشند.

احتمال ابتلا به فشار خون بالا یا دیابت

وی همچنین تحقیقات قبلی را که نشان می دادند مصرف متوسط ​​قهوه به کاهش بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیابت نوع 2 کمک می کند، مرور نمود.

تحقیقات همچنین حاکی از آن است که مصرف سه تا پنج فنجان قهوه در روز با کاهش 15 درصدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

دکتر Estefania Toledo، از دانشگاهNavarre ومرکز زیست پزشکی اسپانیایی Ciberobn، گفت: این تجزیه و تحلیل "ارتباط مصرف قهوه را با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2" نشان می دهد. او افزود: "مصرف طولانی مدت قهوه با کاهش خطر فشار خون بالا همراه است".

نتایج یک مطالعه بر روی زنان انگلیسی نشان داده است كه flavanols وhydroxycinnamic acids  مهمترین پلی فنول هایی هستند كه با مصرف چای و قهوه دریافت می کنیم.

محققانی مستقل از موسسه اطلاعات علمی قهوهISIC) ، که توسط شرکت های قهوه بودجه ی آن تامین می شود)، اظهار داشتند: که یافته های آنها حاصل مطالعه ی مردان و زنان بوده است، اما همچنان به تحقیقات بیشتری برای بررسی ارتباطات بین قهوه و سندرم متابولیک نیاز داریم.

خلاصه ی مطالب اصلی:

·        دانشمندان ادعا می كنند كه بین قهوه و سندرم متابولیك ارتباط وجود دارد.

·        محققان می گویند نوشیدن یک تا چهار فنجان در روز هنوز هم می تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد.

·        نوشیدن قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا و حتی بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

·         نوشیدن روزانه سه تا چهار فنجان قهوه با حدود 25 درصد خطر کمتر ابتلا به دیابت ارتباط دارد.

منبع:

www.dailymail.co.uk